Weer veilig thuis - Reisverslag uit , van ermalamine - WaarBenJij.nu Weer veilig thuis - Reisverslag uit , van ermalamine - WaarBenJij.nu

Weer veilig thuis

Door: Erma

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2006 | ,

Mijn excuses dat ik niet veel eerder heb laten weten dat we weer thuis zijn. We kwamen zondagmiddag thuis en ben maandagochtend meteen weer gaan werken, dus er was niet echt een minuutje over voor de PC.
We zijn alledrie weer veilig thuis.
Dat is nog niet zo makkelijk geweest. Schreef ik vrijdag nog dat ik me uitstekend voelde, ik ben daar overmoedig door geworden. Omdat ik me zo goed voelde waagde ik me aan de ananassap. Al vier weken lang woonde ik in hèt ananasland, zonder ervan te mogen proeven. Helaas, ik kon weer geen maat houden en dronk wel 4 glazen die dag.
Ik ben 's nachts doodziek geweest, spugen, diarree, ik blééf gaan.
Volgende dag helemaal pips, nog steeds met veel buikpijn afscheid genomen van iedereen. Ze vonden het allemaal zo sneu.
Tijdens het koffer inpakken, realiseerde ik me opeens dat de buikkrampen wel erg regelmatig waren, ojee, ik zal toch niet… ananas is immers een weeën opwekkend middel.
Lamine en ik helemaal in paniek. Amy (zelf moeder van 3) vroeg wat er aan de hand was. Toen Lamine het voor haar vertaald had, schoot ze in de lach. Nee joh, Erma is gewoon bijna vijf maanden zwanger en rond die tijd begin je het babietje te voelen. Nu haar maag en darmen zo gevoelig zijn, doet dat pijn!
Potverdorie, daar had ik me nou al die tijd zo op verheugd. Nu ik het dan eindelijk kon voelen bewegen wilde ik het liefst dat het weer ging slapen!
We zijn de terugreis aangevangen met Cabisco en zijn zoontje van 2 en meer dan 200 kilo!!! Allemaal kadoos voor alle familieleden in Europa. (alsof ze geen teenslippers hebben in Parijs…) Voornamelijk zakken met pinda's en rijst en attieke (gemalen cassave). Dusse, als je wilt weten hoe verse pinda's uit de woestijn smaken; haast je dan om langs te komen, ze vliegen de deur uit, want ze zijn o zo lekker.
Gelukkig was er weer veel familie gekomen in Brussel om te helpen van trein naar trein. De tocht was ellenlang. We vertrokken om 21:30 naar Benin, voor een tussenstop. Vandaar naar Parijs en dan natuurlijk helemaal naar de andere kant van het gebouw rennen naar de Thalys die naar Brussel vertrok zodra we binnen waren. Inmiddels was het zondag, de internationale trein van Brussel naar Den Haag en dan nog de tram, gelukkig hadden we toen nog maar ruim 100 kilo te sjouwen. Om 16:00 waren we thuis!
En thuis wachtte een fijne verrassing, mijn vriendin die voor de plantjes had gezorgd had alles even aan kant gebracht en wat eten voor ons neergezet. Daardoor kon ik maandagochtend meteen weer aan de slag bij KPN. Ik ben nog steeds aan de dunne, maar niet meer zoveel pijn en het wordt steeds minder. Wel zit ik nu al met een verkoudheid en een keel die steeds pijnlijker wordt.
Toch was het heerlijk om weer lekker aan de slag te gaan.
Ik vond het hartstikke leuk om mijn ervaringen met jullie te delen en Marieke, wie weet, begin ik wel een weblog over de zwangerschap, dan kun je lekker doorlezen. Ik moest erg lachen om je reactie.
Ook alle anderen, bedankt voor het meelez/ven en jullie lieve reacties en steun. Ik zal dat ook gaan missen!
Ik hoop jullie allemaal gauw weer te zien, veel liefs Erma en Lamine

  • 22 Februari 2006 - 16:28

    Ferdidand:

    Hoi Erma
    leuk dat je terug weer ben.
    Welkom in Nederland;-)

    Saludos, and take care.

  • 23 Februari 2006 - 10:06

    Erma:

    FERDINAND?
    Ben jij dat Rino?
    Dank voor je welkom!

  • 23 Februari 2006 - 16:19

    Erma:

    FERDINAND?
    Ben jij dat Rino?
    Dank voor je welkom!

  • 24 Februari 2006 - 20:54

    Marieke:

    Nou, ik hoop zeker dat je een weblog begint over je zwangerschap (en daarna moederschap :) ) Verheug ik me nu al op! Fijn om te horen dat je met plezier weer begonnen bent met werken, dat leek mijzelf praktisch onmogelijk na zo'n tijd vakantie in Ivoorkust, maar gelukkig viel dat dus mee. tot je volgende weblog :) xx, Marieke

  • 02 Maart 2006 - 01:55

    Patrick:

    Hola, Erma en Lamine,
    ik hoop dat je deze reactie nog leest, ik ben er een beetje laat mee. Ik heb genoten van je verhalen en ik ben blij dat jullie weer veilig thuis zijn. Ik begrijp alleen niet waarom je de volgende gelijk weer begonnen ben met werken, maar als je met plezier weer begonnen ben, begrijp ik dat ook wel.
    Zeg, kun je wat pinda´s opsturen naar Cusco? Lijkt me wel lekker. Het adres is...
    Ok, sterkte nog met de zwangerschap de komende 4 maanden en ik zie je wel op het naamfeest wat je in Scheveningen wilde gaan geven?? Of anders tot ergens in de zomer op een feest als je na de bevalling weer in staat bent om te dansen.
    Groeten vanuit Cusco en hopelijk blijf je mijn avonturen volgen!

    Chau, Patrick

  • 08 Maart 2006 - 08:20

    Lydia:

    Eindelijk is het me gelukt om je site te bezoeken!!! En ik vond het heel erg leuk! Tot volgende week en groetjes aan Lamine xx

  • 08 Maart 2006 - 08:51

    Lydia:

    Trouwens, ik ben het helemaal met Marieke eens: je moet blijven schrijven, want dit leest zooo lekker!!

  • 15 Maart 2006 - 02:12

    Stephanie:

    Hallo, Je kent mij niet maar ik dacht..'Ik probeer het gewoon op deze manier'. Ik woon in Singapore en werk voor een market research company die gespeciliseerd is in mystery shopping. (www.aq-services.com) We zijn op zoek naar een mystery shopper in Cote d'ivoire om projecten uit te voeren voor ons. Enige profiel is dat hij/zij ouder dan 21 jaar is, met computers om kan gaan, en engels kan schrijven en spreken. Ik begrijp dat je terug in Nederland bent maar mischieen ken je nog iemand in Cote d'ivoire die wat geld wil verdienen. Het kost 2 uur van zijn tijd en we betalen 35 US Dollar. Dit is niet een grap of scam. Thanks! Graag mij emailen als je iemand kent die interesse heeft aken@aq-services.com Alvast bedankt voor je tijd, en trouwens leuke verhaalen!

  • 07 April 2006 - 23:11

    Martijn:

    Heeey Lamine en Erma, ca va? heb jullie net een mailtje gestuurd, maar toch, stoere verhalen, keep em coming!! Als ik in de buurt ben ga ik je bellen, zo ver weg woon je niet..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 30440

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Al mijn reizen naar West Afrika

Landen bezocht: