Bijna niet mee met het vliegtuig - Reisverslag uit Algiers, Algerije van ermalamine - WaarBenJij.nu Bijna niet mee met het vliegtuig - Reisverslag uit Algiers, Algerije van ermalamine - WaarBenJij.nu

Bijna niet mee met het vliegtuig

Door: Erma

24 Augustus 2011 | Algerije, Algiers

Algiers, Woensdag 24 augustus
We zitten in het vliegtuig naar Parijs. Fanta slaapt, al sinds we vertrokken uit Mali. Odyaba heeft geslapen en kijkt nu haar dvdtje (dat wordt afkicken straks, ze is echt verslaafd geraakt). We zijn allemaal erg moe, maar we zijn er nog niet. Er was nog eventjes grote stress. We hadden ingecheckt en gingen nog even naar buiten om het broertje en de vriend van Lamine gedag te zeggen. Toen we een half uur voor boarding tijd terug wilden, werden we tegengehouden bij de deur door de politie. We hadden voor veel geld een maandvisum voor Mali en een maandvisum voor Guinee gekocht in Brussel. Maar ze vonden dat we opnieuw een visum hadden moeten kopen, toen we weer in Mali kwamen, na ons bezoek in Guinee. Dat is 50 euro per stuk! Ik was woedend, maar hield me zoveel mogelijk in. Ze wilden gewoon geld zien, ik wist het wel. Maar al ons geld is helemaal op en dat heeft Lamine ze uitgelegd. Ze bleven moeilijk doen en ik zag ons vliegtuig al vertrekken met onze koffers en zonder ons! Na ellelang gezeur, liet Lamine dramatisch zijn portemonnee zien waar echt alleen nog maar 5 euro in zat. Ze vroegen hoe we dan onze trein en zo moesten betalen. Hij legde uit dat alles al van te voren is betaald en ons geld echt op is gegaan aan alle familie. En toen mochten we door!!! We renden langs de douane ( die helemaal niet moeilijk deed over onze visa), renden naar de gate en waren net op tijd!!!!
Poeh, dit was opnieuw superspannend!
Oh, ik moet de computer uit zetten, we gaan landen.