Met z'n vieren naar Mali - Reisverslag uit , van ermalamine - WaarBenJij.nu Met z'n vieren naar Mali - Reisverslag uit , van ermalamine - WaarBenJij.nu

Met z'n vieren naar Mali

Door: Erma

04 Augustus 2011 | ,

Morgen vertrekken we weer naar West Afrika.
We worden om half negen naar Rotterdam gebracht, want de Thalys rijdt niet meer via Den Haag. We vertrekken dan om 10 uur naar Brussel. Als de trein daar 5 minuten stilstaat, brengt een neef van Lamine onze pasporten, die zijn deze week voorzien van de nodige visa.
En nu maar hopen dat hij op tijd is!

De Thalys gaat dan, met onze pasporten aan boord, naar Parijs.
Daar brengt weer een andere trein ons naar het vliegveld.
We vertrekken dan naar Algiers. 's middags stappen we dan over op het vliegtuig naar Bamako.
We logeren dan bij de dochter van de oudste zus van de vader van Lamine.

We hopen een paar dagen door te brengen bij de familie in Bamako, voordat we onze reis naar Toguin Houile (weet niet zo goed hoe je dat schrijft) vervolgen. Daar ontmoeten Odyaba en Fanta voor het eerst hun Afrikaanse oma.

Het is een meteen een voorproefje van het uitproberen van de wegen in de regentijd, want het plan is eigenlijk om daarna nog een aantal lange reizen door Guinee te maken met onze eigen auto, die we van te voren hebben opgestuurd met de boot.

Nu nog de koffers inpakken en de laatste kado's inslaan en dan gaan we!
Op de verjardag van Fanta, 25 augustus, zijn we weer terug.

Ons telefoonnummer in Mali is:
0022366067365

Doei! Erma

• 04 Augustus 2011 - 14:01

Bianca:

Dat lijkt, zelfs voor jullie, wel heel strak gepland met die pasporten ;-)

Hebben jullie een beetje afgeproken waar jullie ongeveer gaan zitten in die trein, of gaat die neef van Lamine in 5 minuten de hele trein doorzoeken....

Leuk begin wel ;-)

• 04 Augustus 2011 - 19:41

Margo:

Ik wens jullie een heel fijne vakantie toe en kijk uit naar het altijd zo mooie reisverslag.
    Heel goede en plezierige reis toegewenst.

Veel liefs,

• 05 Augustus 2011 - 22:13

Lydia:

Hallo lieve allemaal, ik kan niet wachten om het verslag te lezen wanneer jullie daar echt zijn! Als wij dan toch nog steeds niet naar afrika gaan, dan is dit een goede instant manier om afrika toch mee te maken. Een miljoen kusjes voor jullie allemaal (eerlijk delen ) van Lydia

• 06 Augustus 2011 - 09:49

Marisca:

Hoi Erma,

Een hele fijne vakantie toegewenst, veel reisplezier, doe voorzichtig en vooral genieten!!

Veel liefs voor allemaal, Maris x

ps: website is top! Veel goeie projecten, na de vakantie aan de slag:)) hihi